Strafe – roguelike střílečka

Strafe Gold Edition Wallpaper
Strafe Gold Edition Wallpaper (c) ElGatuno

Strafe je hra trochu staršího data, na vašich monitorech jste ji mohli vidět už na začátku roku 2017. Přestože jsem o její existenci věděl poměrně dlouho, nezaujala mě natolik, abych se do ní pustil. Před časem jsem ji však zachytil v nějaké steam slevě, pořídil a dohrál.

Někteří z vás si Strafe možná vybaví díky povedenému traileru, který zaplavil internet v době, kdy šla hra na kickstarter. Jedná se „over the top“ záležitost, která si dělá srandu z devadesátkových reklam, filmů a her. Inu posuďte sami:

Videohry jsou pro vás špatné, říkali

Připravit, pozor… znovu a lépe!

Z tohoto traileru jsem z nějakého důvodu nabyl dojmu, že se bude jednat o hru typu Quake či Unreal. To jsem se ovšem dost zmýlil. V první řadě se totiž nejedná o lineární střílečku jako výše zmíněné. Nýbrž o rogue like záležitost s náhodně generovanými levely. To znamená, že máte pouze jeden život a průchod hrou vypadá vždy trochu jinak.

Pokud mluvím o náhodně generovaných úrovních, tak musím upozornit, že to není tak úplně pravda. Totiž, některá místa jsou v každé úrovni stejná a opakují se i jednotlivé místnosti, ze kterých je level poskládán. Ovšem mění se jejich pořadí, mění se místa, kde se nachází nepřátele a stejně tak i tajné místnosti a další. Každopádně po několika průchodech hrou budete jednotlivé bloky mapy poznávat a budete zhruba vědět kam jít. Z toho taky pramení lehce sterilní level design. Nemůžu říct, že by mapy byly vysloveně debilní, ale zdaleka se nevyrovnají kvalitním kouskům, se kterými si vyhráli zkušení designeři. A jedna věc, kterou určitě musím vytknout, je extrémně blbě zpracovaná minimapa. Především ze začátku, než se naučíte kam máte jít, to bylo fakt hodně frustrující.

Zbraň(e) a střílení

Co se týče zbraní, tak tady to taky nefunguje úplně jako v normální střílečce. Na začátku si vybere jednu hlavní zbraň z trojice brokovnice / railgun / samopal a s tou pak projdete celou hru. Během hraní jí vylepšujete nalezenými upgrady, díky kterým zvedáte působený damage, množství nábojů v zásobníku a další atributy. Po mapách můžete najít rozházené i speciální automaty, které vám změní mód střelby vaší primární zbraně. Osobně jsem to moc nevyužíval, protože se mi často stalo, že mi to dalo mód střelby, se kterým se mi dost blbě hrálo. Musím ale říct, že to hře určitě přidává na variabilitě.

ProTip: Pokud chcete vědět, jak na tom s upgrady jste, tak stačí zmáčknou Z

Během průchodu hrou nacházíte i další zbraně, ale vždy jen s minimálním počtem nábojů. Tudíž vám vystačí jen na zastřelení pár emzáků a následně se budete muset opět ohánět svojí hlavní zbraní. Čeho je ale v Strafe dost, jsou různé vylepšení a gadgety, které člověku usnadňují průchod hrou. Abyste si je odemkli, tak musíte nasbírat dost peněz dropujících z nepřátel a nebo vystřílet obchod. Osobně jsem většinou volil druhou variantu.

Jelikož se hra jmenuje STRAFE, tak člověk logicky očekává, že ve hře bude strafejumping a samozřejmě má pravdu. Ve hře je opravdu podobný pohyb jako v quakovi a dokonce se dá najít i jedna defrag mapa v rámci tajného levelu :).

Závěrem

Není nic nového, že v podobných hrách nehraje příběh žádnou roli, ale ve Strafe jsem opravdu vůbec nevěděl, o co jde. Prostě jsem sedl ke hře a střílel a střílel :D. Dohrání mi trvalo 8 hodin. A dojet celou hru do konce jsem zvládl asi na desátý pokus. Nemyslím si, že to je špatná hra, ale není to kousek úplně pro mě. Hraná verze byla STRAFE: Gold edition ze steamu, které obsahovala i bonusové módy, kde jste se mohli v žebříčku porovnávat s ostatními.

PS.: Jejich webovky jsou prostě cool

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*