
Pamatujete si ještě na Heretica? Tak to pro vás mám dobrou zprávu! Nedávno se na trhu objevil Amid Evil, hra, která by se dala označit za jeho duchovního nástupce. Oprašte tedy svoji kouzelnou hůl s kadencí 600 firebalů za minutu, sundejte z věšáku neprůstřelný kouzelnický klobouk a pojďme na to.
Příběh hru nedělá!
Amid Evil je stoprocentní devadesátková střílečka vydaná ovšem v roce 2019. Je tu jakýsi příběh o udatném hrdinovi, co je osudem prastarými vyvolen k záchraně vesmíru a vůbec veškeré existence. Nejlépe to vystihl přímo jeden z autorů, který se v interview na webu comicbook.com k příběhu vyjádřil takto:
What’s the back story behind Amid Evil? Who are we playing as?
The Chosen Warrior. The Champion of the Ancients. Wielder of the Axe of the Black Labyrinth a/k/a The AEguy! While he was off claiming the Axe – bad stuff happened as an evil force enveloped all the lands of the ancients. Now it’s up to you to save them!
Je vám tedy asi jasné, že na příběhu hra nestojí. Ale stojí na zbraních a na úrovních. Ale na jakých úrovních! Tak dobře navržené levely se jen tak nevidí. Celkově je ve hře sedm světů, každý po třech úrovních a finálním bosovi. Každý svět je něčím unikátní a originální a to včetně nepřátel, takže se hra neokouká. Design minimálně dvou světů velmi silně připomíná defrag mapy pro Quake 3. A kdo zná defrag mapy, tak ví, jak bývají nápadité. Samozřejmou součástí jsou i různé tajné místnůstky, kde si můžete trochu obohatit arzenál. Příjemným bonusem je i úplně tajný level, který jsem našel jen díky youtube.
Střílečku dělají zbraně!
Zbraně jsou v podstatě klasika. Celkem jich je ve hře sedm a jedná s o různé variace toho, co už jsme viděli jinde. Zajímavá je kouzelná hůl, která střílí z vesmíru náhodně vytržené planety – zdejší variace na raketomet. Nejsilnější zbraň, jejíž název si nevybavím, funguje úplně stejně jako klasické BFG. Je důležité zmínit, že každá zbraň má i sekundární mód střelby. Pokud nasbíráte dostatek duší zabitých nepřátel, můžete si na krátký čas aktivovat tzv. „soul mode“. V tomto módu se prakticky z každé zbraně stane ultimátní zabiják. Základní sekyrka se promění v mlýnek na maso, BFG vytvoří černou díru, která do sebe vtáhne všechny nepřátele z okolí, raketomet střílí místo zmíněných planet rovnou supernovy. Samozřejmě, jsme v klasické střílečce, takže občas narazíte i na nějaký ten powerup – létání, nesmrtelnost, neviditelnost a podobně.
Hra běží na Unreal engine 4, ale nečekejte klasickou hezkou grafiku, na kterou jste zvyklý z moderních her. Amid Evil schválně používá textury o nízkém rozlišení, což v kombinaci s vymoženostmi jednoho z nejmodernějších enginů na trhu, vytváří velmi příjemné „retro“ vzezření. Což ostatně můžete posoudit sami na přiložených obrázcích.
Celkové dohrání hry mi zabralo podle steamu zhruba osm hodin. Pokud by vás to však neuspokojilo, tak můžete šáhnout po „hordes of evil“ módu, který nabízí tři arény, kde je vaším cílem přežít čím dál silnější vlny nepřátel. Pokud vás zajímá jak to vypadá v pohybu, tak koukněte na moje záběry z hraní.
Přidejte odpověď