Střílečky, na které se těším v roce 2020

Štastný nový rok

Je konec roku, doba, kdy člověk tak nějak tvoří plány na nadcházející rok. Proto mě napadlo se trochu podívat na to, jaké střílečky v roce 2020 mají vycházet, a co si asi tak zahraji. Nechte se tedy inspirovat a případně i vy napište na jaké hry se letos těšíte.

1. Diabotical

Diabotical je hra, na kterou čekám dlouhých osm let, podle mě je to na dlouhou dobu poslední šance, jak oživit skomírající žánr multiplayerových stříleček ve stylu Quaka nebo Unreal Tournament. A proč si to myslím? Protože na ní dělají srdcaři. Prakticky všichni členové „The GD Studio“, kteří na hře pracují, jsou lidé z AFPS scény – komentátoři, progameři, tvůrci map, moddeři a podobně. To prostě musí vyjít. Hra půjde do uzavřené bety letos v únoru. Otevřená beta začne v březnu. A já tady o tom určitě budu psát a když ne tady, tak na webu diabotical.cz

2. Doom Ethernal

In the first age, in the first battle, when the shadows first lengthened, one stood.

Doom 2016 pro mě byl obrovským překvapením. Singleplayerová část byla dokonalá ukázka toho, jak by měly vypadat moderní střílečky. A bože ten soundtrack, myslím že není hra, kde by mě hudba bavila tak jako v novém Doomu. Takže Doom Ethernal je něco, na co si určitě rád počkám. Vyjít by měl dvacátého března.

3. Half-Life: Alyx

Half-Life je legenda. Je to bez přehánění jedna z nejdůležitějších her, co kdy vznikla a konečně se po dlouhých třinácti letech dočká pokračování. Ano, sice to není HL3 a pro hraní bude potřeba VR, ale i tak je to jedna z těch her kterou bych si určitě chtěl zahrát (a které mě asi přinutí  si VR pořídit).

4. Wrath: Aeon of ruin

Pokud by někdy mělo vyjít pokračování Quake 1, tak by mělo vypadat jako Wrath. Ponurý, temný, umírající svět, plný nechutných nepřátel. Nelineární systém levelů a kulervoucí zbraně. To vše nás čeká v druhé polovině roku 2020. Je pravda, že nedočkavci si můžou hru vyzkoušet už nyní v rámci předběžného přístupu na steamu, ale já zatím odolávám – čekám na vydání plné verze.

5. Witchfire

Polské studio The Astronauts udělalo díru do světa svou adventurou Vanishing of Ethan Carter, takže střílečka z pohledu první osoby asi není úplně to, co by od nich člověk čekal. Na druhou stranu, tři vývojáři z celkově devítičlenného týmu pracovali v People Can Fly – tedy studio které vytvořilo kultovního Painkillera a neméně zábavný Bulletstorm. A Witchfire bude zřejmě takové kombinace výše zmíněných her. Akční řežba v nádherně vytvořeném pseudogotickém světe, kde je minimálně ze screenshotů a videí cítit Lovecraftovská atmosféra.

6. XIII – Remake

Popravdě řečeno, už si ani nepamatuji, jak jsem se k „třináctce“ tenkrát dostal, ale vím, že mě  dost zaujala. Trademark XIII je její komiksové zpracování ( jedná se o komiks převedený do videohry) a to podle mého velmi povedené. Ne jen samotná grafika, ale i takové detaily jako bubliny s „BOOM“ při výbuchu a podobné „efekty“ které člověk zná právě z komiksu. Story už se nevybavuji, ale herně to byla velmi povedená záležitost . Bohužel jsem se v jedné misi zasekl a nikdy jsem ji nedohrál. Inu v příštím roce ji snad pokořím.

7. Serious Sam 4: Planet Badass

Serious Sam First & Second encouter jsou jedny z mých nejoblíbenějších singlepalyerových stříleček. Serios Sam 2 je taky velmi zdařilá hra. Oproti tomu Serios Sam 3 se dle mého názoru moc nepovedl, nikdy mě nedokázal u sebe udržet tak dlouho, abych ho dohrál. Proto mám trochu strach ze Samova čtvrtého dílu. Každopádně doufám, že naváže na kvalitu prvních dvou dílů.

8. Prodeus

Prodeus je další z řady pseudoretro stříleček. Postavena na Unite engine a záměrně „zošklivena“, aby grafikou připomínala hry z přelomu tisíciletí.  Zakládající členové studia Bounding Box Software se potkali v legendárních Raven Software z kterých se trhli a začali pracovat na svém vlastním projektu. Prodeus nabízí hratelnost inspirovanou především Doomem a Quakem, což je pro mé uši rajská hudba. Součástí hry by měl být i map-editor, se kterým byla vytvořena celá hra. Každý z hráčů tedy bude mít možnost vytvářet vlastní levely, to jistě hře po vydání zajistí dlouhou životnost. Do předběžného přístupu by se hra měla dostat někdy začátkem roku 2020. Plná hra by pak měla vyjít na jeho konci.

9. Hellbound

Argentinské studio Saibot nám v příštím roce přinese další klasickou FPS inspirovanou snad všemi zde zmiňovanými – od Quaka, Dooma, přes Serious Sama až po Duke Nukem 3D. Hra nese podtitul A ’90s FPS 20 years Later , inu nezbývá, než autorům držet palce a přát jim, aby se svým vzorům vyrovnali. Nedočkavci se můžou vrhnout na steam a vyzkoušet demo. Plná hra by měla vyjít někdy v roce 2020

10. Trepang2

F.E.A.R. to je to co vás napadne jako první po zhlédnutí traileru na Trepang2. Bohužel na internetu se nedá najít moc podrobných informacích o tom, co je hra vlastně zač,  nebo kdy by třeba měla vyjít. Dokonce mi ani není jasné, jestli na ní pracuje profesionální studio, nebo jen parta nadšenců ve volném čase. Každopádně pokud se vám stýská po starém F.E.A.R.u, tak doporučuji tento projekt sledovat a v mezičase si třeba vyzkoušet demo které je dostupné na steamu.

1 trackback / pingback

  1. Doom Eternal - vítejte zpět v pekle! - AFPS

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*